Neuroflow ATS®
Neuroflow ATS® jest metodą opracowaną w szczególności dla dzieci z trudnościami w nauce i problemami z koncentracją uwagi słuchowej oraz objawami Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego APD.
Zgłoś się na diagnozę i sprawdź, czy Twoje dziecko nie jest w grupie ryzyka Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego APD, jeśli obserwujesz u niego któreś z wymienionych poniżej objawów:
- Ma trudności z rozumieniem mowy, gdy w otoczeniu jest szum, gwar lub hałas.
- Ma trudności z rozumieniem szybkiej lub niewyraźnej mowy.
- Ma trudności z rozumieniem dłuższych lub złożonych poleceń ustnych.
- Prosi często o powtórzenie pytania lub wypowiedzi.
- Dźwięki z otoczenia łatwo odwracają jego uwagę.
- Przy prawidłowej inteligencji, ma trudności w uczeniu się (problemy z nauką czytania, pisania, z nauką języków obcych).
- Nie potrafi dłużej utrzymać uwagi na zadaniu.
- Często „wyłącza się”, myślami jest gdzie indziej, sprawia wrażenie nieobecnego.
- Dziecko chorowało na przewlekłe wysiękowe zapalenia ucha środkowego lub wielokrotnie na ostre zapalenia ucha, miało lub ma przerośnięty migdałek gardłowy
Ze względu na złożoną naturę funkcjonowania mózgu APD może współtowarzyszyć innym zaburzeniom rozwojowym, takim jak: opóźniony rozwój mowy, specyficzne zaburzenia rozwoju językowego, ADHD, specyficzne trudności w nauce oraz dysleksja.
Neuroflow ATS® to pierwszy w Polsce interaktywny trening wyższych funkcji słuchowych dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym z trudnościami w nauce i objawami zaburzeń przetwarzania słuchowego APD już od 4 roku życia.
- Trening Neuroflow prowadzony jest on-line i jest dostępny na platformie internetowej. Dostęp do platformy można uzyskać po przebyciu diagnozy testami Neuroflow.
- Metoda Neuroflow wspiera efektywność terapii logopedycznej, pedagogicznej i psychologicznej.
- Program Neuroflow ma charakter pedagogiczny i jest przeznaczony do wspierania pracy logopedów, psychologów i pedagogów i nie służy do stawiania diagnozy medycznej.
- Metoda Neuroflow ATS® jest oparta na aktualnych badaniach naukowych i zawiera moduły ćwiczeń odpowiadające potrzebom każdego z podtypów APD. Dlatego też rodzaje ćwiczeń są zróżnicowane w zależności od tego, które z badanych wyższych funkcji słuchowych wymagają wsparcia oraz od wieku dziecka.
- Program jest dostosowany do różnych poziomów rozwojowych: dzieci w wieku przedszkolnym, młodszym szkolnym, szkolnym i do młodzieży oraz osób dorosłych
- Neuroflow ATS® jest aktywną formą treningu. Wymaga od ćwiczącego skupienia uwagi, myślenia, zapamiętywania, aby jak najlepiej odpowiadał na stawiane przed nim zadania.
- Trening odbywa się w domu dziecka pod nadzorem jednego z rodziców lub gabinecie terapeuty/poradni.
- Przed rozpoczęciem treningu Provider Neuroflow przeprowadza kompleksową ocenę wstępną i kolejno po każdym z etapów wykonywana jest ocena kontrolująca postępy dziecka.
- Sesje ćwiczeń słuchowych odbywają się 3 x w tygodniu (w domu lub w poradni), w tym jedna z nich w weekend. Każda dzienna sesja trwa ok. 30 minut.
- Stopień trudności zadań jest dostosowywany do możliwości dziecka i zmienia się w sposób adaptacyjny, co oznacza, że gdy dziecko odpowiada prawidłowo, system utrudnia mu zadanie, a gdy odpowiada nieprawidłowo – ułatwia.
- Po zakończeniu etapu terapii dokonywana jest ponowna diagnoza baterią testów Neuroflow ATS® W zależności od wyników i potrzeb dziecka opracowywane są kolejne etapy terapii.
WAŻNE:
Diagnoza i terapia Neuroflow jest przeznaczona dla dzieci od 5 r.ż. (ukończone 4 lata), młodzieży i dorosłych. Warunkiem uczestnictwa w treningu jest prawidłowa czułość słuchu – w trakcie każdej wizyty przeprowadzane jest przesiewowe badanie audiometrii tonalnej. W przypadku trudności z wykonaniem badania ze względu na wiek, rodzic może być jednak poproszony o dostarczenie dodatkowych – wskazanych przez diagnostę i prostych do uzyskania badań słuchu niewymagających współpracy dziecka. Diagnoza i terapia Neuroflow są przeznaczone dla dzieci mówiących, posługujących się językiem polskim (metoda opiera się na materiale językowym w j. polskim), których możliwości poznawcze są w normie. Zarówno diagnoza jak i terapia zakładają aktywny udział i współpracę dziecka. *źródło: materiały Neuroflow ATS® oraz https://www.neuroflow.pl/